Vårkänslor

Nja, det var väl kanske att ta i men visst finns där ett annat ljus och andra ljud ute nu? Dagarna är helt klart längre (ljusare) och fåglarna låter lite mer än förut. Jag vet att det är ett par månader kvar men jag längtar till de första krokusarna tittar upp i rabatten och snön börjar smälta. När solen faktiskt värmer lite och man kan sitta på balkongen och njuta av en kopp kaffe.

Jag ser fram emot att börja jobba med mina rabatter igen och få se om komposten har gett nåt resultat. Blir det fler hallon i år månntro? Åååh, ett helt nytt trädgårdsår med helt nya förutsättningar (som varje år). Vad gick bra och vad gick åt skogen förra året? Kan jag få mitt växthus att bli så där mysigt och härligt som en del andra man ser? Jag kanske skulle ha lite vindruvor därinne? Jag har sååå mycket idéer!!! Det här längtar jag mig blå efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0