Sommar!

Idag är det 1 juni och det är officiellt sommar!! :o) Helgen har varit underbar och vi har hunnit med grill, bad och fest. Just nu är klockan 21:45 och jag sitter på balkongen med ett glas vin. Japp, fast det är måndag, huva. Jag tänkte se om det möjligtvis gör så att hostan försvinner på nåt magiskt vis. Jag har knappt kunnat sova på några nätter nu (förmodligen inte resten av familjen heller) pga av en otroligt jobbig och ihållande hosta. Sen är det ju väldigt mysigt (och gott) att ta ett litet glas vin och njuta av sommarkvällen. Barnen sover och Fredrik badar förmodligen tunna nu. Han är på Arkö med ett gäng statsanställda, däribland några av mina kollegor. ;o)

Idag var det avslutning på simskolan. Saft, bullar och diplom togs stolt emot av min tös. Imorgon kan vi åka direkt hem.....det ska faktiskt bli skönt!

Efter simskolan åkte jag, barnen och mina systrar till mina föräldrars lilla "sommarställe". Det var tungt, jag har inte varit där sedan i julas och det är många minnen som kommer upp och behöver få minnas. Nu har jag lärt mig (oftast) att jag kan ta en bit i taget, då gör det inte panikont.

Jag avslutar med lite trädgårdsbilder, sen ska jag bara koppla av...ha det gott!


Azalea



Premiär!



Lavendel runt flaggstången



Snart  blir det jordgubbar!



Zinkkrukan utanför växthuset



Krusbär



Liljekonvalj



Pion



Ros



Fina marktäckare (eller tja...fina blommor iaf)



Körsbärstomater



Vattenspridare



Vinbär



Vindruvor

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men guu, vad fint ni har fått det! Du tycks va en hajare på trädgårdsarbete visst ju! Och så himla somrigt sen!

Tycker gott du kan dricka ett glas vin med gott samvete, du kan gärna ta ett för mig också. =)

2009-06-02 @ 09:59:58
URL: http://mybloodysunday.blogspot.com
Postat av: Lisa

HAHA smart! så det är så man ska göra alltså, själv undviker jag att fota istället... =)

2009-06-02 @ 10:23:09
URL: http://mybloodysunday.blogspot.com
Postat av: Elin

Låter som en härlig helg! :) Men 1:a juni var det väl ändå bara..? höhö. Jag och mamma kommer nog en sväng på torsdag så då syns vi då! Kram

2009-06-02 @ 10:51:56
URL: http://elin87.blogg.se/
Postat av: Veggomamman

Wow, vad mycket fint du har i trädgården...och så mkt gott det blir utav det också.



Klart du får ta ett glas vin på balkongen....även om det är måndag.

2009-06-02 @ 20:59:27
URL: http://veggomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0