Jobbhelg!

Japp, i helgen har det jobbats i Åby minsann. I lördags morse åkte Fredrik iväg med vår snälle granne och hämtade 2 släp med planteringsjord. Hurra! Äntligen kan jag fylla på våra näringstörstande rabatter, det är dom värda så trogna som de varit trots min hårdhänta behandling. Är man nybörjare så är man liksom. Är det förresten någon som har missat att vi bor på en sluttningstomt? Att i stort sett alla rabatter också sluttar? Det blev många turer med skottkärran, upp och ner, upp och ner. Jag är fortfarande inte klar, det ska på jord på en sista rabatt och den blev färdigrensad igår då samme snälle granne kom in med sin motorsåg och förpassade vår sockertoppsgransstubbe till rishögarnas paradis.Tjoho! Med fiiiiiiin jord och lite nya roliga perenner kommer den rabatten att bli så fin så.







Jag hann också med att plantera och så mina inköp. Det är några fröpåsar kvar som måste tas omhand men barnen vill vara med också och det är inte alltid vi vill samtidigt så att säga. ;o)


Fredrik har ju jobbat i växthuset också minsann. Fina hyllor blev det ju som numer är fyllda med krukor och en odlingslåda som är kanon!! Nu hoppas jag att allt tar sig också men det blir ett annat inlägg!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0