Åbydagen och Mors dag

Japp, som rubriken förtäljer så var det då dags för den årliga Dagen i vårt lilla samhälle. Det är fest så det står härliga till med Lions och marknad. Vi traskade glatt ner till centrum vid 11-snåret med solen gassande över våra huvuden.  Josefine somnade rätt snart och då passade Fredrik och Saga på att åka tuff-tufftåget genom centrum. Sådär kul, tyckte Saga. Jag stod beredd och skulle fotografera när de åkte förbi men nåt PUCKO (hrm) hade glömt att stoppa i batteriet i kameran efter laddning. Ganska snopet faktiskt...

Efter tåget fick Saga en heliumballong föreställande en blå delfin. En liten parentes här förresten...när nåt är fint så har Saga börjat säga "fin som en delfin". Ganska fyndigt för en treåring, tycker jag. :o)

Brandbilarna som stod uppställda var en hit för båda Saga och pappa. Fredrik visade med inlevelse vad de olika knapparna och verktygen var till för. Hehe. Lotterier hann vi med också....vinst varje gång är toppen när man har barn!!!

Lunch på Åby krog blev det dagen till ära. Sedan blev det lördagsgodis och promenad hemåt igen. Vi var alla rätt trötta men hann med att vara ute hela eftermiddagen med fika och lek. Jag och Saga skurade syskonvagnen för den har vi fått sålt nu, jippi!

Det blev nästan rekordsnabb läggning på kvällen för båda barnen så vi hann med att måla lite lekstuga innan vi blev injagade av myggen.

Idag var det ju min och alla andra mammors dag. Fick sovmorgon och flagga hissad. :o) De blivande föräldrarna kom och hämtade vagnen och gjorde sig oskyldiga och barnen fick busa lite. På eftermiddagen var jag och tjejerna inne hos mina föräldrar och Fredrik målade lekstuga. Nu är det bara en strykning kvar av det vita sen så är det klart...ja på utsidan d v s. Ser inte fram emot morgondagen då jag ska in och ta bort de nedrans cellförändringarna. Håll tummarna för att det inte gör så ont, jag har ju som bekant ingen som helst smärttröskel!!

Kommentarer
Postat av: Veggomamman

Börjar hålla min tummar redan nu så ska du se att det går bra...
Er lördag låter mysig :-)
Jag hajade inte helt var lekplatsen är...ska man svänga upp mot vandrarhemmet? Går det att köra därifrån till den? Jag hittar illa där ute så det är typ dit jag hittar. Eller ska jag köra mot småbåtshamnen?
Kram

2007-05-27 @ 20:40:57
URL: http://veggomamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0