Sudoku på balkongen

Japp, det satt jag och knåpade med efter lunch. Det var sååå härligt att sitta i solen och höra fåglarna kvittra! Visserligen gick det inte en hel minut utan att min äldsta kära dotter sa nånting men ändå. ;o)

Josefine är mycket bättre idag. Lite feber hänger väl i och hon är rätt trött men imorgon är hon nog frisk igen!  Snart ska barnen prata med farmor och farfar via webkameran och MSN. Vi hade glömt bort att vi brukade göra så förr men kom på det nu när det var sååå längesen de fick träffa varandra.

Ikväll blir det hemmagjord pizza, det blir väl en salig blandning eftersom alla får komponera sina egna bitar. Josefines kommer förmodligen bara innehålla skivad korv, Saga är lite djärvare så det blir nog både skinka och ananas på hennes. Mmm, det är väldigt gott. Oftast blir det på sconesdeg eftersom det är så tråkigt att vänta på att degen ska jäsa, dessutom blir den tjockare då. Hur gör ni andra?

Annars är det Wild kids och melodifestivalen som hägrar här hemma. LIte trevligt ändå... :o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Köper färdigdeg..... haha. Så smidigt som möjligt ska det vara =)

2009-02-28 @ 17:00:21
Postat av: Veggomamman

Jag gör deg som ska jäsa. Sedan gräddar jag dem i mikron som har crisp funktion. Har två pannor så vi brukar dekorera en varsinn halva alla fyra här hemma.



Lillasyster har tonfisk och oliver på sin. Storasyster ananas och tonfisk och jag har det som finns hemma. Ofta tomater, broccoli, lök, oliver, ananans, soltorkade tomater och gärna någon typ av ost. Feta ost, haloumi eller mozarella.

U har samma som jag minus osten plus skinka.

Givetvis har vi ost uppepå och tomatsås under. Mmm, var länge sedan vi gjorde egen pizza nu. Brukar bli ngn gång i månaden.

2009-02-28 @ 17:22:56
URL: http://veggomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0