Dagen idag är en märklig dag...

När jag skulle börja skriva om dagen som gått ramlade en dikt in i huvudet som jag inte har hört på läääänge. Det var min svenskalärares favoritdikt och då tyckte man mest den var larvig men inte nu. Här är den:

Dagen i dag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur Dina händer,
den kan inte få mer innehåll
än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du.
Använd Dig av den.
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.

Tänkvärd, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Veggomamman

Det var verkligen en tänkvärd dikt. Den snor jag nog till mig ngn gång...snart :-)

2008-08-29 @ 18:10:29
URL: http://veggomamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0